fredag den 16. april 2010

Mnjaeh..

Det er vel efterhånden tid til endnu et indlæg. Det går jo ikke, at folk kigger forgæves herind..

Jeg kan atter mærke mig selv igen. Og hvad kan det skyldes?
En del af Sørens uddannelse indeholder en faste - og jeg valgte at trappe ned med ham, for jeg var nået til et punkt, hvor jeg ikke kunne stoppe med at vælte ALT sukkerholdigt ind i kæften. Og det gjorde desværre dét ved mig, at jeg blev lam i roen OG i hjertet! Altså.. på den måde, at jeg ikke længere kunne mærke mig selv.
Jeg plejer ellers at være ret god til at mærke efter i mig selv; hvad har jeg lyst og hvad har jeg IKKE lyst til at gøre/spise/vælge.. etc.
Men det KUNNE jeg bare ikke tilsidst! Og det gjorde mig enormt ked af det.. Og vred og frustreret og alt muligt andet.

Så. Jeg trængte altså til en udrensning.
Nu er jeg på 12. dagen uden sukker, hvede, koffein og mælkeprodukter og på 5. dagen uden gær og animalsk protein.
Jeg har ikke længere lyst til at sætte mig ind i et mørkt skab for at rokke frem og tilbage og jeg fantaserer ikke om gigantiske chokolade-barer og spaghetti med cocktailpølser, remoulade, ketchup og ost på.
Så... dæ bår dæjli.

Nå, men udover dét ........ så er vores dejlige KungFu-bror, QianShiYing, på besøg i Danmark istedet for hans far, der desværre ikke er helt på toppen.
Det er første gang ShiYing er ude af Kina, så det er jo en kæmpe oplevelse for ham!
Han har undervist i Odense, Malmö og Nærum - lissom Qian senior plejer at gøre. Og han er træt med træt på nu, kan jeg godt love jer! (Nogen har nok fået liiidt mere respekt for den gamle derhjemme ;-))


Han var på besøg herhjemme i onsdags til aftensmad. Hans første veganske måltid ever! Men han ku li' det. Dog ville han ikke drikke rismælk. Og jeg var så'n lidt: "Han burde sgudda ku' li' det, når nu han er kineser!" ;-)
Vi tog ned til stranden og kiggede på havet - for det er jo ikke skide-meget vand man ser i Shanghai City. Han ku' li' det og tog mange billeder.
Vi håber han kommer igen om et halvt år. Måske endda med både kone og farmand.

Saxe var helt vild med sin "Xuxu" (onkel) og fik vist, at han kan en masse kinesiske gloser; 1-2-3, trække, skubbe, goddag, farvel, elefant, numse, bedstefar, stor, hoppe og flere andre.

Dejlige dage med masser af familie- og vennehygge. Se dét gør mig glad!

Katrine

Ingen kommentarer: