fredag den 11. juni 2010

Nul huller - OG nul ble!

Idag var Saxe til sit allerførste tandlæge-besøg.
Jeg havde grundigt sat ham ind i tingene, så han var forberedt!

-"Så skal du sidde ned og der er en lampe, der lyser ind i din mund. Og så siger Damen, at hun vil se dine perle-tænder og så tæller hun dem, 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10! Øj, dygtig dreng og flotte tænder, siger Damen og gi'r dig et klistermærke."

Og sådan forløb det heldigvis *Phew*, så der var ingen overraskelser.
Det skulle da lige være Damen, der blev overrasket over, at det er Saxe selv, der børster tænder..
Ja, der ramte min ærlighed mig igen lige i fjæset.. Jeg skulle selvfølgelig bare ha' nikket og sagt "Ja, selvfølgelig er det os, der børster tænder! Den ene holder den skrigende unge nede og den anden maser børsten ind i munden på ham."
Men nu er det sådan, at han selv klarer det. Det sker en sjælden gang, at jeg lige går tænderne efter, hvis han lige har ædt ½ liter is og skal til at i seng. Men ellers børster han selv - flot og længe. Til tider så længe, at vi må flå den skrigende unge væk fra vasken og børsten...

Nå, men det var det. Og nu er der startet en ny samling med klistermærker, der kan rulle med øjnene på mit/vores værelse. Jeg havde selv rætti-rætti mange! Sat sirligt op på min dør og jeg glædede mig hvergang til at vælge en ny.

Og til det andet:
I en alder af 2 år og knapt 7 mdr er Saxe nu helt ble-fri!! Dag som nat.
Selvfølgelig ryger der en tissetår af i ny og næ, men det er sjældent mere end hans bukser kan suge.
Det er bare så dejligt. Og nu er bleerne vasket og lagt tilside. Jeg ville ha' gemt dem til en evt. "lille-brøster", men det viser sig, at der er folk derude, der vil købe dem, selvom de alle skal ha' ny velcro.
Det er jo fantastisk! Så er der penge til vaskekonen - OG jeg får lov at shoppe nye, lækre bleer engang i fremtiden.

Katrine

Ingen kommentarer: