onsdag den 27. august 2008

Mum-mum

..Sådan lyder det tit fra Saxe. Han eeeeelsker mad! Og alt glider ned. (Nåja, bortset fra øllebrød, som hans far syntes han skulle smage..).
Han spiser nu 4-5 måltider om dagen + det løse, så der går ikke mange øjeblikke før der lyder et nyt "Mum-mum" fra ham. *suk*
I starten levede han af grød og grøntsagsmos, men pludselig en dag vendte han hovedet væk og lavede bræk-lyde, når jeg glad serverede det for ham! Stor var min frustration, kan I nok forstå. Så jeg kræsede endnu mere om retten og kogte og brasede i køkkenet. Nix, ungen ville IKKE længere ha' grøntsager!
Hvad ville han så ha'?? KØD!!!
Jep, han smovsede simpelthen Chili con carne i sig, knægten!
Han er vild med krydret mad - også selvom det er stærkt. Det er jo herligt :-)

I sidste uge spiste han, for første gang, sin frokost selv. -Altså med fingrene og tilmed rigtig pænt, hvis den stolte Mor selv skal sige det ;-) (Det kostede så Bedstemoren en dug, for Ajvar kommer ikke sådan lige af igen..sorry.. ;-)


For nylig var vi alle tre, af flere forskellige årsager, til ernæringsterapeut. Jeg havde været hos hende før, da jeg var blevet syg i Kina og lægerne herhjemme ikke gad finde "fejlen", og hun hjalp mig rigtig meget!
Nu har Søren og jeg fået et tiltrængt spark bagi og er nu igang med vitaminer og mineraler. Derudover er vi gluten- og mælkefri herhjemme og dét synes jeg er rigtig spændende! Jeg har fået et par gode kogebøger med sådanne opskrifter i, så jeg er i fuld gang i køkkenet. Igår aftes blev der bagt et lyst brød til Saxe og et grovbrød til os. På komfuret koger kikærterne nu, der snart skal laves til Hummus. Og mon ikke vi også kommer igang med at lave vores egen soya-yogurt. Spændende :-)


Husmoderen

Ingen kommentarer: