mandag den 18. maj 2009

Oprydning

Da vi for noget tid siden overnattede i Vejle, lånte jeg en bog med hjem fra Sørens tante Åse;
"Ryd op i dit liv med FengShui".
Den er faktisk rigtig interessant. Den er letlæselig, morsom og har nogle gode pointer.
Jeg er nu nået cirka halvvejs i den (for det er jo ikke ligefrem "Katrine-tid" så ofte, som man måske kunne ønske sig nogle gange..), men den har allerede gjort et indtryk på mig!

Jeg lagde mentalt en "indretnings-BaGua" over vores bolig-plantegning forleden og fandt derved ud af, at vi roder i vores "Hus for selvudvikling m.m.".
Dét går jo ikke, vel!!

Så Søren ryddede SÅ flot op i vores spisekammer (med labels og jeg skal gi' dig, skal jeg!) og derefter kom turen til vores loft!

Loft, som i ... stedet-hvor-alt-vi-ikke-har-plads-til-ryger-hen = 5 mia. kasser og halløj.

Der blev bestilt stadeplads på den lokale Bagagerums-marked, så igår stod vi glade og forhåbningsfulde oppe på kommunens parkeringsplads og havde linet alt vores skrammel op!


Det var ikke mindre end... en hyggelig dag. Det var lidt koldt, jojo.. men det regnede slet ikke. OG og og .. vi fik da solgt noget!
En liste-skærer, osteknive, bordskånere, en pude/radio, en sweater, 2 malerier, kinesisk tøj og et par bamser (som den lille dreng så solgte videre i sin egen bod... Han tjente 1kr, så det var sgu okay).

Saxe forelskede sig i nabo-bodens lilla børne-cykel. Han stod bare og holdte godt fast i den og sagde "SE! Aiiiiii" og kunne slet ikke gå fra den igen.
Vi kunne få den for sølle 40kr, men altså.. han ville jo først kunne passe den om 2-3 år.
Men det var rigtig sødt og jeg kan da godt mærke indeni, at jeg ville ha' nydt at gi' ham den og se ham trække rundt med. -Men ikke så meget, når han skrigende ville smide sig på jorden, fordi han ikke ville kunne KØRE på den. Vel?!

Tilgengæld købte hans Far en lille traktor og to poser Dublo til ham istedet. Så han blev skam ikke snydt, den bette*.

Vi tjente vist omkring 500kr. Pladsen kostede så 205kr og legetøjet 105kr og Sørens nye svømmefødder (til når han skal høste tang... fordi det er sundt *himle*) 10kr.
Så der kan lige blive råd til en iskage eller to.


Kræmmerinden

*Jysk udtryk (red.)

Ingen kommentarer: