fredag den 19. februar 2010

Når man venter...

..må man finde på noget at lave, som man kan li'. Det siger Nihao Kailans Bedstefar, ik'?!

Så jeg har klippet/wrestlet Saxe igår aftes, mens han hylede og skreg (ja, han fik selv lov at prøve også, men det gik bare ikke..) og rettede det til så godt jeg kunne her imorges, da han var faldet lidt ned.


Så blev vesten færdig og den passer. Og der er plads til at vokse i den.


Jeg er begyndt på at lave et pudebetræk af de fine lommetørklæder, jeg købte for 1kr/stk den anden dag og det tegner umiddelbart godt.


Og så idag har jeg bagt kanelsnegle til Saxe og jeg. Han er stadig (mere eller mindre) på diæt; minus hvede, gær, havdyr, koldt vand, sukker og surt, så det kræver lidt opfindsomhed i køkkenet - og dét har jeg jo masser af!


Da jeg stort set altid laver mad på slump, er jeg ikke helt sikker på, hvor meget eller hvor lidt jeg har brugt af de forskellige ingredienser, but here goes:

Dej:
2-2½dl Vand
1 spsk HUSK
1 tsk Salt
1 tsk Bagepulver
1½ tsk Kardemomme
1/4-½ dl Olie
Majsmel
Rismel
Majsstivelse (Maizena)
Havregryn

Fyld:
Kokosfedt
Kanel
1½ æble (i små tern)

HUSK blandes i vandet og danner en gelé. Salt, bagepulver, kardemomme og olie tilsættes og blandes godt. Derefter kommer man mel i så det tilsidst samler sig til en dej, der kan rulles ud uden de store vanskeligheder.
Dejes rulles ud til en rektangel og smøres godt med en blanding af kokosfedt og kanel. Tilsidst fordeles æble-tern udover og dejen rulles sammen på langs og skæres derefter i skiver, der trykkes lidt flade og lægges på en bageplade.
Bages ca. 10-15 min. ved 200*c.


Katrine

Ingen kommentarer: