fredag den 13. marts 2009

En mus kommer sjældent alene...

...opdagede vi igår morges. For pludselig rumsterede det henne ved radiatoren. Jeg listede derhen og Søren sagde, at det vel var inde i væggen? Men sådan syntes jeg ikke det havde lydt. Nok mere som om det kom nede fra Saxe's legetøjs-kiste.
Jeg fjernede forsigtigt hans lille keyboard og forventede ingenting at finde, men pludselig kunne jeg mærke mine arme fare op og ned, mens jeg løb på stedet og hvinede "Flagermus! Falgermus!"

Een til!! Der lå en lille, forkommen pels-klat nede mellem legetøjet og jeg sukkede ved tanken om alt dét, der så skulle vaskes og desinficeres.
Søren skrabede den op i et syltetøjsglas, så Saxe også kunne se den. Så lagde vi den udenfor på trappestenen. Og der lå den så bare.


Vi testede så, OM flagermus spiser småkager. Ikke den her ihvertfald... Vi prøvede også med kylling og vand, men den lå bare. (Okay, nu var Søren's kyllingestykker også på størrelse med selve "musen", så det virkede måske en kende overvældende!)
Så prøvede jeg at skrabe den ind i en tom kamille-te æske, men så fik den åbenbart nok "barmhjertighed", at den endelig slog vingerne ud og baskede væk.

I næste uge starter vi føljetonen, om Det Ukendte Dyr, der bor inde i væggen forenden af vores gang. Lyder umiddelbart på størrelse med en mår, men de høje bankelyde er stadig et mysterium. Løber den mon frem og tilbage og knalder hovedet ind i væggene? Og vil den en nat bryde igennem og fortsætte ind i vores soveværelse?
Sikken spænding!


Katrine, der bor laaaaaaaangt ude på landet.

Ingen kommentarer: