tirsdag den 11. august 2009

At tage springet

Nu da jeg har rundet det første skarpe hjørne, føler jeg mig mere eller mindre klar til at tage nye udfordringer op. Nu må jeg vel være ved at være gammel nok?!

Jeg har det med at tænke, at jeg ikke er så god som andre - altså, der er andre, der helt klart er bedre end mig. Og så har jeg gemt mig lidt af vejen ... måske. Tænker jeg.
Men nu. Nu er det sgu ok!
Der ER folk, der er en milliard gange bedre end mig, MEN de ting jeg kan er fa'me ikke så ringe!
(Ja, jeg pep-talker lige mig selv!)

I Norge, for eksempel, havde jeg jo en stædig herre til makker, der syntes at han var skidegod, fordi han var Mr BigShot indenfor teaterverdenen i Letland. Bevares. Det var og ER han helt sikkert. "MEN", fik jeg sagt til ham, "Jeg ER stage fighter og kender tilmed rigtig GODT til det!" Så du har bare at lytte til mig!! (Sagde jeg så mellem linierne *host*)
Min ene lærer kom så og sagde til mig, at han syntes jeg var enormt voksen. Voksen?!? HAHAHA, det var sgu første gang, jeg har fået dén kommentar!

I sidste uge sprang jeg med på et stunt-kursus, som jeg var blevet inviteret til - og dét var super-overdrevet fedt at få prøvet sig selv lidt mere af!
Nu har jeg sagt til en masse stunt-folk i flere dele af Norden, at jeg er klar til at tage et job! Nu skal det være - inden jeg igen skal igang med at producere endnu en mini-udgave af min mand.
Jeg har tilmed lavet et nyt site, så folk kan finde mig! Jow-jow.


En anden ny udfordring, jeg har givet mig selv, er en ny type job!
Jeg mistede jo min stilling i Juniorklubben forrige måned (vildt ærgeligt!), så jeg har bare ledt efter NOGET. Og her i denne (skod-) kommune er der jo INTET!
Så jeg skrev simpelthen en uopfordret ansøgning til een af folkeskolerne. Jeg ville prøve at være skolelærer-vikar!
Et par dage efter fik jeg en mail, at jeg kunne ringe og aftale et møde. Dagen efter var jeg ansat! Jeg fik så beskeden om, at der nok ikke liiiiige ville være noget på mandag (igår hvor skolerne startede). Men hey, tirsdag, altså IDAG, var der allerede to vikartimer til mig!
Jeg startede heldigvis blidt ud med 1. og 2. klasse. Natur & Teknik, som jeg ikke anede hvad indebar, og så matematik, som jeg er rocker-dårlig til...
Men jeg klarede den og lærte de små poder om termometre; at vi bruger celcius herhjemme, at man kan måle både vand, luft og æbler og at man IKKE må putte et numse-termometer i munden!

Puha.. sikke en dag :-)
Sikke en sommer!
Sikke et år!
Sikke et årti!
Sikke et liv!
Hold op, jeg har lært meget! Og endda på så kort tid ;-)

Jeg er stolt af mig selv. Jo, det må man godt være. Det SKAL man faktisk være!

HEY! Dig dér! Vær lidt stolt af dig selv! :-)


Katrine

Ingen kommentarer: