torsdag den 30. december 2010

Et nyt år - et nyt kapitel

Ved hvert årsskifte er jeg altid spændt og lidt lettet. Jeg får foræret et helt nyt, utilsmudset år!

Dette år, 2010, har virket både kort og langt og der har godt nok indeholdt mange ting! Især lektier, der skulle læres... Det har været et til tider hårdt år, men vi har godt nok oplevet mange ting!
Vi boede et par måneder i Øko-byen og fandt ud af, at det er der, tæt på, vi vil bo. Så flyttede vi 5km væk og lærte her at tænde op i brændeovn, at værdsætte centralvarme og flydende vand og hvor lækkert det er at bo tæt ved skov og strand.
Jeg lærte, hvordan det er blive mobbet på en arbejdsplads, men også at stille sig op og sige sin mening og at kigge folk i øjnene. Og især at føle mig ligeværdig! I Finland lærte jeg om skuespil og om at lære at modtage. Da jeg kom tilbage til Danmark lærte jeg om ansvar og lederrollen på en arbejdsplads. Jeg lærte også dér, at jeg helst vil være min egen chef. Så det gjorde jeg og har nu fået blod på tanden!
På mit kursus i Holbæk lærte (og lærer stadig) at kigge dybt i mig selv og gjort op med gamle, grumme mønstre og syn på tilværelsen. Og det er guld værd! Jeg rykket ved nogle ting, så jeg fik solgt min lejlighed. Pyha, et langt og sejt træk...
Og er jeg her og der er stadig meget, der skal læres. Men jeg har hjælp og meget mere forståelse end tidligere, så jeg er fortrøstningsfuld ;-)

2011 har jeg rimelig høje forventinger til. Der kommer til at ske endnu flere ting! Men det bli'r langt sjovere ting (regner jeg kraftigt med..!).
Jeg elsker at skrive de oplevelser ned, som jeg ønsker mig for det kommende år. Og det er sjovt her i slutningen at kigge på listen og se, hvad jeg egentligt fik opfyldt.

I skrivende stund er jeg særligt glad ved tanken om et spritnyt år. For vi sidder i et iskoldt sommerhus UDEN vand pt. Det er rigtig, rigtig træls. Og vi har svært ved at grine istedet for at snerre. Ikke ad hinanden dog, men mere af opvasken og rodet (og lugten). Vi kan ikke være her mere - men det skal vi heller ikke. Ikke så længe endnu ihvertfald. Huset er sagt op og vi kigger efter et nyt sted. Vi glæder os!
I 2011 skal vi også samarbejde med kommunen om at få bygget Danmarks første Earthship. Og så skal vores eget hus bygges!! Der blir rigtig meget arbejde med det og det blir SÅ spændende! Tænk at få alle til at tale sammen og at være med at få sådan en stor ting til at ske!

2011 blir et vildt sjovt år!

Katrine

Ingen kommentarer: