søndag den 5. december 2010

Kinesiske tilstande

...næsten da.
Jeg kom til at tænke på, hvordan det var, da vi boede i Shanghai. Og til forveksling minder vores nuværende bolig lidt om den tid. Nu må vi da snart ha' lært noget..?!?
Nå, men så fandt jeg sør'me min gamle blog, så nu kan I lige læse med:

Luksusproblemer
, Januar2007
En liste over ting, jeg ikke har vænnet mig til :

1: At det om vinteren er koldere indenfor end udenfor.

2: At kunne se min egen ånde, når jeg opholder mig andre steder end i min stue.

3: At vores badeværelsesvindue ikke kan lukkes, så man får træk, når man er på wc.

4: At vores vand fra bruseren skiftesvis er varmt-VARMT-SKOLDHEDT...Lunkent-KOLDT-ISVAND med et interval på 10 sek..

5: At skulle tørre sig med et vådt håndklæde, pga at vores baderum damper fuldstændig til, grundet kold luft fra åbent vindue og skoldhedt vand fra lortebruser.

Liste over ting, jeg næsten har vænnet mig til:

1: At få min cykel stjålet.

2: At have fem lag tøj på, dag og nat i 2-3 måneder.

3: At lugte fælt, pga at ovenstående tøjlag sjældent bliver skiftet, fordi det er for koldt at tage nyt på.

4: At konstant at kunne høre trafikken udenfor, naboerne synge opera og tabe tunge ting på gulvet og højtalerudkaldene, der minder folk om at betale husleje.

5: At mine lugteorganer bliver voldtaget af alskens udformninger af STANK, hvergang jeg træder udenfor min dør.

Hey, det var da meget skægt at læse. Og jeg har lige talt efter; 5 ud af 10 punkter kan jeg sige "ja, desværre er det OGSÅ sådan her..nu. Æv."
Vi må da håw det blir bedre imårn!

Katrine

Ingen kommentarer: