torsdag den 16. december 2010

Forventningens glæde


Hver morgen blev jeg vækket af et "Jeg elsker dig, Mor".
Nu lyder det "Mor! Det er jul nu?!?"
Han glæder sig, den bette. Helt vildt!
Han pakker konstant ting - alle mulige ting, sakse, puslebrikker, skrald - ind i gamle aviser og kommer med julelys i øjnene og forærer os dem. Og så pakker vi op og siger "Naaarj, det var liiige hvad jeg ønskede mig."
Det blir en vild jul.
Jeg selv er også nogenlunde i julehumør. Hvergang jeg kører bil kører radioen på 100% julemusik og det er faktisk ikke så ringe. Jeg har nået at bage klejner og honningkager, men jeg har endnu ikke drukket glögg.. Vi har ikke pyntet op til jul, men Saxes to nisser er da fremme + den juledekoration han lavede i børneren.
Næsten alle gaverne er i hus og pakket ind. Flere er hjemmelavede og manden er virkelig glad for, at han giftede sig med en krea-dame, så han sparer lidt dér (og det faktum, at han så ikke skal bryde sit hovede med at finde på gave-idéer..).

Vores lejlighed er endelig blevet solgt. Så'n rigtigt! Og vi er glade! Men... vi har altså en del at lære om penge.. stadigvæk. Det er noget med gamle mønstre og overbevisninger og alt det jazz. Og idag får vi at vide, om vi står overfor endnu en flytning. Den tredie inden for et år. Men til et bedre og varmere sted. Prismæssigt ligger det så også i den anden ende end hvad vi er vant til, og det er jo lidt dér hunden ligger begravet.
Men kvali koster og vi skal lære, at vi rent faktisk er det værd.

Det blir dejligt at komme ud på landet og spise julemad og gå vinterture - og jeg drømmer om, at vi alle sammen skal spille spil, men jeg vist desværre den eneste med den idé... Men det KUNNE altså være hyggeligt!

Glædelig ju'ul derude. Og pas på hinanden.

Katrine

1 kommentar:

Giannian sagde ...

God jul også til jer, I søde mennesker! <3