fredag den 12. december 2008

Nu er det (næsten) officielt !

Saxe skal starte i Dagpleje i midten af Januar!!

Vi var på besøg i Overgade i torsdags, for at se "giraffen" og de andre unger. Dagpleje-moren var umiddelbart rigtig sød og det viste sig, at vi faktisk HAVDE mødt hinanden før(!)
Da jeg for 1½ mdr siden (?) skulle besøge en vuggestue, stoppede jeg en tilfældig på gaden for at spørge om vej. Hun var dagplejer og på tur med ungerne, så jeg spurgte hende lige lidt ud om, hvordan HUN havde det med at ha' 4-5 børn (som jeg selv synes er mange). Hun fortalte lidt og det var så dét.
Det var simpelthen hende, som Saxe nu skal passes af. Det er da lidt skægt!

Nå, men hun bor i et lille, dejligt hus 5 min. gang fra Sørens forældre. Hun har to teenage-børn, der stadig bor hjemme og en mand, der ligeså også kommer til at være en del af Saxes hverdag. Derudover har de en lille, langhåret gravhund som trisser rundt mellem ungerne og hygger, hvilket jeg synes er et stort plus. :-)

Saxe kommer til at være i en gruppe med 3 piger. Nogle gange vil der komme et gæstebarn, hvis en anden dagplejer er syg eller har fri. Een gang om ugen tager de i legestue og dér får vi alle lejlighed til at møde de andre dagplejere og deres børn.

Hver dag kommer børnene ud at lege eller går en tur. De sover også udenfor, så vi skal selv medbringe en barnevogn. Det er så lidt øv - det synes hun også selv - men når nu Sørens forældre bor lige ved siden af, så tror jeg ikke, det bliver et problem, for så kan den jo stå dér til næste dag.

Vi var jo lidt spændte på, hvad hun ville sige til stofbleerne... Så efter et stykke tid sagde jeg:

-Der er så dét, at vi bruger stofbleer..
-A'hva'??
-Stofbleer.
-Nå?? Skal de så bindes på den gammeldaws facon?
-Nejnej, nu skal du se. (Viser hende en All In One)
-Aha.. og putter du så bleen IND i dén??

(Latter-pause ;-) )

-Nej. Det ER bleen.
-Er det dét??!!! Jamen, så er det jo ikke noget problem.

(Jubel)

Hun kiggede så også lidt, da jeg fortalte, at Saxe altså går på potten. Og JEG kiggede lidt, da hun sagde, at så måtte hun da til at anskaffe sig sådan een.

???

Er det i dagens Danmark NORMALT, at børn først begynder at pottetræne i Børnehaven???
Altså, i MIN gamle vugger (hvor jeg arbejdede), gik ihvertfald NOGLE af børnene på potte, andre sågar på wc!

Nå, men hun virkede frisk på at skulle passe "ham den nye underlige knægt" ;-)
Så nu har jeg lige ringet og sagt JATAK.


Moren - der prøver at forberede sig mentalt på alt det nye.. puha..

Ingen kommentarer: