søndag den 25. januar 2009

Søndagstanker

Saxe sover nu - endelig. Han er syg. Hele huset, inventar, ham og mig er SMURT ind i snot og slim. Han hoster og raller og vil ikke rigtig noget.
Jeg villle egentlig gerne ha' muget lidt ud her i huset, men det har ikke rigtigt været muligt, da han græder ligeså snart han ikke kan se mig eller jeg ikke ta'r ham op. :-/
Vi mangler desperat en husholderske og en FengShui ekspert!

Nå... men jeg har jo fundet ud af, hvad jeg vil være ... ish. Desværre er jeg en kreativ person, der bor et dumt sted og lever i en out-sourcing tid. Det hænger simpelthen ikke sammen. Øv-bøv for mig.
Så, det må vente til Søren er færdig med sin uddannelse og vi har bosat os permanent ét eller andet sted. Det kan åbenbart ikke lade sig gøre nu, men jeg kan tyv-starte ... måske.

Sagen er, at jeg gerne vil være kunsthåndværker (i een eller anden form) og de er simpelthen ved at uddø herhjemme! Skolerne er lukkede og der er een tilbage; på Bornholm!
Jeg kan også vælge at blive designer, men skolen er på Østerbro eller i Kolding! *GAH*
Nu bor jeg her i Ebeltoft, hvor det nærmest vrimler med pottemagere, glaspustere og kunsthåndværkere generelt, men INGEN af dem, har råd/plads/lyst til en lærling! ***

Jeg søger nu job, mens jeg venter på, at det skal blive min tur til at få lidt nye indput. Det er selvfølgelig meget sparsomt med job herude på landet, men det skal nok gå - det hele. Det gør det jo.

Vi HAR det faktisk rigtig godt! Det sker jo bare nogle gange, at alle de små irriterende ting hober sig op og så bli'r man bare lidt... *laver pruttelyd med munden*


Katrine

*** Jeg var fx nede at tale med en pottemager i byen og hun sage;
1. Det et benhårdt, opslidende lorte-job.
2. Der er INGEN fremtid og/eller penge i det.
3. Det var ALT for sent for mig at dreje ler (der jo er gaaaaammel - 29 år(!))
4. Hvis hun kunne vælge om, ville hun ALDRIG vælge dét fag!
5. Hun syntes helt ærligt, at jeg istedet skulle blive SYGEHJÆLPER!

Så kunne jeg jo lige fortælle, at det HAR jeg skam være og at det med garanti er 1000 gange mere opslidende end at sidde og klatte med ler!!
Nå, men jeg måtte da gerne kigge forbi og prøve lidt, hvis det var ... sagde hun så tilsidst.
Tak, men nejtak. Jeg har da ikke lyst til at sidde hos een, der ikke tror på faget, men istedet tror på, at har man valgt een gang, kan man ikke vælge om. *Tsss*

Jeg ta'r på aftenskole og kigger så ind til en anden pottemager, der forresten synes, at JEG er spændende! :-)

Ingen kommentarer: