søndag den 13. september 2009

Søndags-digt

Idag jeg var så heldig
At vågne blidt og blødt
Dag'n tegned' nog't så vældig
Og Junior smilede sødt.

Så fór vi ud af sengen
Og ind i stuen sprang
Både mig og drengen
Med højlydt morgensang

Med morgenmad på bordet
Og flimmerkassen tændt
Hvor "Lille Nørd" havd' ordet
Og Junior lytted' spændt

Da begge to var færdig'
Da smutted Moren ud
For hun sku' nemlig vaskes
Med bruser og med klud

Imens ham Saxen leged'
Putted' fjernkontrol og tøj
I vasketromlens gemmer
Og laved' godt med støj

Da jeg kom ud af bad
Kom Junior hen og sagd'
"Babao, Puh og Ad!"
Det var den rene klag'

Vi knapped' op hans tøj
Og hør nu hvad vi fandt
En masse tis og møg
Fra skridt til ankelkant!

Prut på ben og fingre
Og numsen det er klart
Tonerne blev skingre
Det lugted' ikke rart

Prut på wc-gulvet
Og prut i karret med
Jeg huskede at grine
Var glad jeg ikke gled

Senere vi tog på tur
Hen i safari-parken
Ingen af os var særlig sur'
Og jeg havd' Junior på nakken

Hjemme var jeg hoppepude
I hovedet fik jeg ungens mås
Jeg vil' hel're grine højt end tude
Blev barberet med en cykellås

Iaften skal ham Saxen passes
Og Mor og Far i biffen skal
Det gode humør skal ud at flashes
Sikke'n Søndag - ti'ver'ti'fald !

2 kommentarer:

Beate sagde ...

Smukt, smukt, smukt...

Sikken' søndag!

Beate

Sandra Brix Lerche sagde ...

En søndag jeg sad og tænkte på
at livet hurtigt kunne gå
Så tog jeg ind på bloggen her' blev mindet om,
at livet sagtens kan være meget mer'

Tak for det fine digt smukke ;O)