mandag den 21. december 2009

Sikken fest!

I lørdags var jeg til julefrokost her i byen. En KVINDE-julefrokost!
Vi var 47 kvinder i alderen 20-93. Og sikken fest det var.

Der var mad i overflod; And, nøddepaté, laksedeller, tundeller, sild i alle farver, sødt og surt, risálamande, frugtsalat, brød, osv. osv., vin, snaps, åben bar OG den vildeste chokoladekage EVER!

En dame (som folk sagde var 92 år(!)) underholdte med en skæg historie om et ulykkeligt, lille grantræ - hvis far drak træsprit og hvis mor var stukket af med en fyr med nogle ordentlige kogler!
Og vi spænede rundt i huset og skrålede "NU' DET JUL IGEN OG NU' DET JUL IGEN OG JULEN VARER LIG' TIL PÅSKEEEEEE!"
Og damen smed også lige den tanke, at tænk hvis alle statsoverhovederne, der sad til COP15 havde været kvinder. Så var der nok kommet en fin aftale på bordet! ......Ja, tyg lige på dén!

Efter maden blev bordene skubbet til siden og SÅ blev der ellers fyret op for stereoen!
Nu er jeg ikke dén, der holder sig tilbage, når der er god dansemusik -og jeg gav den gas, det gjorde jeg(!). MEN... jeg fik godt nok baghjul af en flok friske damer i 90'erne!!
De jernede rundt på det dansegulv. Jeg har ALDRIG set mage! Selv hende i kørestolen blev længere på gulvet end jeg!
Det er blevet brændt ind i min erindring for altid: En flok fabelagtige, gamle damer (92 udenpå og 17 år indeni), der gav den gas til Prince, George Michael og Klezmer-musik!



Jeg fik snakket med en masse dejlige og spændende mennesker og følte mig for engangs skyld IKKE udenfor, alternativ og mærkelig - for det var de sgu alle sammen. ;-)
Der var masser af palietter, uglet hår, tørklæder, strikkede sjaler, duft af æteriske olier, blomster og store smil.

Klokken 01.30 trillede jeg i seng og håbede, at jeg ikke ville vågne og ha' det dårligt pga. snapsen, rødvinen og sparkletini'en...

Sikken dejlig fest!


Katrine

2 kommentarer:

Gianna sagde ...

Nårhj, det lyder heeeelt fantastisk...!! Ihh - og skønt skrevet! :-)
Katrine, når du skriver, at du ikke følte dig udenfor, bliver jeg altså lige nødt til at sige, at jeg elsker dig, som du er - jeg er helt crazy about you, men det har du vel fundet ud af ;-P
Du er en frisk vind, et pift af liv og varme, charme og humor - og ét af de få mennesker, hvis selskab jeg virkeligt holder af og nyder, fordi du er ægte, ligefrem og bare DEJLIG :D
Bare så du ikke er i tvivl, hæhæ.
Tænkte på jer så sent som i dag og fortalte Kjeld en hel masse sjov og ballade og hvad I ellers har gang i, mens vi sad i en kæmpe kø på motorvejen og grov-åd juleslik^^
KNUS

MorSomMor sagde ...

Ååååårh, du da for sød at sige så'n noget pænt noget :-D
Og hvad med dig selv? Hvis der nogen, der er en ener, er det sgudda dig! Du er forrygende -på alle måder, leder og kanter :-)
Kom snart på ferie!