onsdag den 24. november 2010

Så blev det eddermugme vinter!

Vi bor i sommerhus. Ja. Men ejeren siger, at det ER helårs-isoleret. Han lyver. Vi er sikre på det. Her er ræddi koldt! Så vi sover alle tre inde i stuen i en stor bunke. Det er såmænd også ok-hyggeligt, men ikke rigtig holdbart i længden, vel..?!
Manden er udenbys, så imorges da Jr og jeg vågnede med sne på dynen (altså, næsten), så sagde han "Jeg vil ik' i børnehave. Jeg vil bare være hos dig." Og så gav jeg mig - for jeg var sgu også lidt træt og orkede ikke morgenræs i minus 5 grader.

(Og igår, da jeg aflyste min aftale med Søster Lystig, sagde jeg "Vi skal ikke ind til Sus, så du holder ikke fri fra børnehaven alligevel". Og han svarede "Jeg holder ikke fri børnehave?? Satan!")


Så jeg tændte op i brændeovnen, mens Jr spiste havregrød med kamel og smør.
Bagefter ville han ud i sneen - og da jeg naturligvis ikke havde taget hans flyverdragt med hjem fra børneren *doh* - måtte jeg improvisere med regntøj og jakker og huer. Og ad sti afsted!
Efter 5 minutter kunne jeg ikke se ham på terrassen... og heller ikke ud af det ene vindue.. og da jeg kiggede ud af hoveddøren kunne jeg bare se hans små fodspor forsvinde ud på vejen.
Med høj og skinger stemme råbte jeg SAAAAAXEEEEEE??? Intet svar. Prøvede at bevare roen.
-SAAAAAXEEEE???
-JA'AAA! råbte han endelig.
-KOM HEN TIL MOOOOR!

Og så kom han traskende med sin lille, blå skovl og murerske i hænderne.
-"Jeg skrabede bare din bil" :-D

Hvor sød er han ikke lige?!

Imorgen skal bilen ha' vinter-sutter på. Det er første gang jeg har købt sådan noget. Det var ret grinagtigt, da jeg stod i THansen og ikke engang anede hvilket mærke min bil er... Tilsidst var mit svar bare "hvad tror du selv?", når han fx spurgte om tommer og bolte..
Så har man nået dén alder.. Skørt.

Katrine

Ingen kommentarer: