mandag den 1. september 2008

*SaFAri,safa-ari, safa-Ari*

For nogle uger siden tog vi på Safari. Jojo, den er god nok. Der ligger en safari-park her ved Ebeltoft! Ree park.
Søren og jeg spændte hjelmene på og satte Saxe tilrette i cykelvognen og trampede derudaf. Jeg er ikke den store cykel-fan, så jeg var knapt så begejstret, da bakkerne var mange, lange og stejle og vejen bare blev ved og ved og ved og... *GAH*
Og da jeg var på opkastens rand (!) blev vi lige overhalet af Svigerfar, der i farten lige gav os hver et klap på skulderen og forsvandt derefter i en støvsky på sin gode herre-cikel..
100 år senere mødte vi ham og Annette, der sad og ventede på os ved souvenir-shoppen.
Saxe op i slyngen og så gik vi ind til de vilde dyr! :-)


Vi så et rigtig flot falkonér-show. Der var, ja.. en falk, men også en våge, en ugle og en ørn, der manorerede omkring folk og åd døde mus og kyllinger. Saxe var super-opmærksom og fulgte fuglene rundt i luften. Kvik knægt! Ørnen var den sidste på banen og da den havde fået sin sidste godbid, skred den. Den flaksede simpelthen op i et stort træ og sad så bare dér, mens falkonerene fløjtede og svingede døde smådyr rundt i en snor for at lokke fuglen ned igen. Men nix, det gad den sgu ik'! Da vi kom tilbage tre kvarter senere, sad den der stadig ;-) Men folkene tog det såmænd meget pænt, for de fleste dyr i parken gik faktisk frit rundt - eller havde mulighed for det.


Vi så aber, oddere, geparder, zebraer, antiloper, vildhunde, papegøjer, lamaer, kameler og mange flere spændende dyr! Det var bestemt ikke sidste gang vi var i Ree park. Næste gang skal Søren også med rundt og se lidt flere dyr, for han nåede desværre kun at være med i en time, da han skulle videre på arbejde. Æv..


Men "Svimserne", Saxe og jeg hyggede os i solen. Og i dagens anledning tog vi lige en ordentlig omvej hjem.. *Pyh* (Tak Hans.. eller noget.. ;-) Men så fik jeg brugt benene lidt og har en god historie at fortælle en anden gang.

KATrine

Ingen kommentarer: