mandag den 29. september 2008

Dejlig weekend

Vi har lige haft den bedste weekend! Vi havde nemlig besøg af vores gode ven, Anders, og hans søde kæreste, Marianne. Fantastiske, dejlige mennesker - der bare inspirerer, spreder glæde og hygge og får een til at slappe af og nyde nuet.

Da de ankom lørdag, gik vi en tur. Vi gik ned til stranden og traskede langs vandkanten og talte om vandstigninger og om hvordan vandmænd formerer sig (nåja, og selvfølgelig også andre spændende emner). Saxe fik lov at dyppe fusserne i det kolde vand og blev bagefter puttet ned i vognen og overgav sig, lettere modvilligt, til søvnen på vej hjem.


Hjemme spiste vi hjemmebagte kager og drak grøn the. Og snakken gik. :-)
Til aften spiste vi linse-burgere med pommes frites og kort efter var vi alle så trætte, at vi besluttede at gå tidligt i seng.

Næste morgen vågnede jeg og var bare så glad og afslappet ved tanken om, at vi stadig havde gæster(!) Så jeg stod op med Søren og Saxe og gik igang med at dække morgenbord med røræg, hjemmelavet rugbrød, dadel-pålæg, the og diverse. *Aah* Og bagefter gik vi en formiddagstur udover markerne og lod efterårsvinden rive i håret og jakkerne.


Vi gyngede højt på reb-gyngen ude bagved, så det kildede i maven! Og så gik vi ind igen, tændte stearinlysene og spillede et slag Carcasonne, inden vi lavede frokost; en stor spinat-salat, fyldt med lækre sager!

Så blev der sludret igen, men desværre fløj tiden afsted og inden vi fik set os om, skulle vores gæster hjem igen. Æv. Men de skulle noget mandag morgen, for ellers havde vi nok overtalt dem til at blive en ekstra dag ;-)

Vi håber, at vi snart får lov at hygge med de to igen! :-D


Værtinden - nu med ny inspiration

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Katrine og Søren!

I skal også have tusind tak for en super hyggelig weekend med masser af gode ideer og inspiration om øko-fællesskab og livet :) Det nød jeg rigtig meget, og Anders også.
Ser frem til at vi ses igen!

Jeg så lige dit indlæg om stof-bind -jeg vil lige nævne en super smart menstruations"kop" som fuldstændig har revolutioneret mit forhold til menstruation. Før var det sådan noget med at det var møj besværligt, særligt hvis jeg var ude og rejse (hviket jeg jo tit er..). Nu tænker jeg overhovedet ikke over det. Dingenoten hedder en "Divacup" og er en lille blød plastickop man sætter op ligesom en tampon -og så kan den sidde hele dagen eller natten uden at man overhovedet behøver at tænke på det eller mærker noget til den. Supersmart! Miljøvenligt, billigt, hygiejnisk og helt uden de sædvanlige gener! Ja, det er noget jeg bestemt gerne vil reklamere for :) Sig det endelig videre til alle du kender.
Se mere på:

http://www.worldcare.dk/?show=tdivacup&theme=turkis

http://www.divacup.com/

Jeg håber I alle tre har det godt.
Knus og glade tanker herfra

Marianne

Cirkus Rank & Freydi' sagde ...

Hej Marianne!
Ja, jeg har hørt om den. Der er også en moon-cup version. Jeg har tænkt på det, men det er ikke rigtig aktuelt for mig ... endnu. Det kan være det kommer ;-)