tirsdag den 17. februar 2009

Den første fastelavnsfest !

Een af grundene til, at jeg ville ha' et barn er, at så har jeg en at klæde ud! Jeg ELSKER udklædning!! Jeg har altid klædt mig ud og malet mig i ansigtet, men har ofte manglet nogle at dele min begejstring med.

Da jeg var lille, havde jeg vores hund, som jeg klædte ud og legede cirkus med og nogle gange kom der også legekammerater hjem til mig og så gik vi ombord i klæd-ud-kassen.

Dét var tider!

Men som man bli'r ældre, mister man åbenbart lysten til at klæde sig ud. Man synes måske det er barnligt eller ligefrem pinligt.
Jeg er MEGET uenig i begge dele!!

Udklædning skal der til!

Så.. NU har jeg ENDELIG et barn, der skal til utallige udklædnings-arrangementer, hvor han forhåbentlig gerne må tage sin gamle, tossede mor med!
Og Åh, jeg bli'r SÅ pinlig, når jeg sådan tropper op og henter ham i 7. klasse i min neonfarvede teletubbi-heldragt..... på en helt almindelig mandag ..... bare fordi.

Men idag er Saxe altså til sin allerførste fastelavnsfest. I legestuen, sammen med DP'en, Sussi.
Jeg har lige været oppe at aflevere ham og der drønede allerede prinsesser, tigerdyr og grislinger rundt. Fantastisk!
Jeg overvejede om jeg også selv skulle trække i en dragt, men jeg tror jeg venter til søndag, hvor vi måske ta'r en tur ned til den lokale kirke til tøndeslagning. For dér får man GRATIS fastelavnsbolle, hvis man kommer udklædt. Og det gør man jo!

Nå, men i år er Saxe en panda. Selvfølgelig. Den lille kineser-dreng. Man kan også sige, at han er KungFu Panda (uden buks), hvis man skal være lidt mere moderne.
Dragten har jeg SELV syet og den er ikke specielt vel-lavet. Jeg er stadig ikke helt gode venner med symaskinen og trådspændingen. Og det hjalp så heller ikke, at Junior voksede en ordentlig sjat lige inden dragten var færdig.
Men han har den på og jeg håber den holder resten af dagen.

I skal da ikke snydes for et billede eller to.


"Juhu, hvor jeg elsker at være en panda..."


"Se! Min nye cykel!"


Moren

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den er ad bare så fiiin. og med trykknapper og det hele:D

Anonym sagde ...

Nååhhh, hvor er han cute!! Super smækker panda :D
Ville lige hilse og sige, at JEG ææææælsker å klæ´ ud, lige i dén grad, med sminke i fjæset og det hele!! ;-) Det´r sgu skønt^^

Anonym sagde ...

Åhhhhh HAHAHAHAHAHAHA

Åhhh neeeeej hvor er han sød, mand... Åhhhhh HAHAHAHAHAHAHA
vi ruller rundt på gulvet og hyler af grin, af drengen der ser PÆNT misfornøjet ud over sin mors "ikke særligt vellykkede" panda-dragt (som du selv skriver).

Jeg synes nu den er meget god.

Julia sagde ...

NØJ hvor er han nuttet!!!! Og hvorfor er børn i udklædning det sjoveste?