fredag den 13. februar 2009

En fredag formiddag

Saxe og jeg har haft formiddagen for os selv og det har været rigtig hyggeligt. Han sov forøvrigt igennem i nat - og ligeledes gjorde jeg. Jeg sov dog ikke lige så mange timer som ham, men 6+2 timer er total luxus for mig og min trætte hjerne! Ingen klager dér!!

Vi gik en dejlig tur i frostvejret. Eller JEG gik. Det varer såmænd nok en måneds tid endnu, inden det går op for Saxen, at han faktisk GODT kan gå.
Så han sad og tronede i vognen.


(Hvem har jeg forøvrigt den lange tud efter? Morfar??)

Der blev som vanligt hilst på Loire, den nysgerrige hest, og der blev prikket til mule og hvinet og sagt "Hej!".

Så så jeg knag'me en Vinter-våge igen. Nok den samme, som jeg spottede for en måned siden og fortalte stolt svigerfatter, at jeg vist havde set en hvid ørn! Men han måtte skuffe mig lidt ved at sige, at det sandsynligvis var en Musvåge i forklædning; altså en Vinter-våge.. Nå, men den var rigtig flot. Og jeg fik den, selvom den prøvede at stikke af!


(Man kan liiiiige skimte den. Flot taget, ellers...)

Senere, da "vi" så skrabede is af bilen og smagte på det, kom en flok Canada-gæs flyvende henover gården. Jeg så dem også den anden dag ude i haven og udbrød: "Dét er sgu flot!"
Der var nok 50 dén dag. De holder til her i nærheden med en ordentlig bunke svaner.


Ja, det var så vores formiddag.

Der er nu blevet spist frokost og Saxen blev lagt ud i vognen, hvor jeg med succes lavede "en Sussi". (Dagplejeren hedder Sussi og har magiske evner, når det kommer til at få genstridige børn til at sove selv.) Nu kan jeg også ... (7-9-13 *salt og spyt over skulderen*).

Nu vil jeg skræve henover plast-bøtter og trommesæt og sætte mig ved symaskinen for at sy hans fastelavnskostume færdigt, inden jeg skal smække en dej sammen til tortillas og derefter hente farmand på jobbet.
TOTALT overskudsmor! YEAH! *Spiller med brystmusklerne*

Katrine

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Årh ja, overskudsmor, du lige er! Herhjemme kæmper vi os til bare to minutter til at bestemme os til, hvem de heldige skal være, der får lov at lave mad til os i aften....

Det lyder som en rigig dejlig dag. Og kun naturligt at den kan give lidtvelfortjent overskud på kontoen.

Knus AB